30.12.2012 21:22

Z dopisu čtenářky

To ta Vaše kniha Chřiby po hradských cestách zavinila tento výlet. I když je pravda, že na horu sv. Klimenta jsem byla nachystaná už dlouho. Je to jedna z nejhezčích tras-od Pod Buchlovem po červené, lemovaná studánkami. Mám možná jen
jednu výtku, proč proboha vedou turistické trasy zároveň s cyklostezkama! Tak ráda bych šlapala všude-jenom ne po asfaltce. Ještěže to pak přešlo Pod Ocáskem na polňačku. Nejkrásnější úsek byl po zelené od sv. Klimenta na Kazatelnu a po zelené přes Ocásek na Hroby.
Sv. Kliment mně okouzlil, je to nádherné místo, zajímavě uložené v kruhu okolních kopců, samo na kruhovém kopci v kruzích z valů. Je velmi silně duchovně nabito a uvnitř kostela je ohromná síla, která uklidňuje a povzbuzuje. Podobnou jsem cítila na Hostýnku, jen možná na sv. Klimentu je ještě větší. Je to zajímavé-jen mne to utvrzuje v přesvědčení, že víra není v hmotě velkých kostelů a chrámů, ale v síle místa, na kterém stojí. Kdyby se stal zázrak - a náhodou jsem se měla ještě v životě vdávat, tak už vím, kde by to mělo být-na hoře sv. Klimenta.

Čtenářka
 

—————

Zpět


Kontakt

Historická společnost Starý Velehrad

Bořek Žižlavský
K Buchlovu 750
687 08 Buchlovice